Träna... yes!?

Jaha, om man ska ta tag i det här nu då. Det blir nog så idag, nu kan jag inte skylla på snö och slask längre. Och ja, jag vill vara trimmad (trimmad kanske är fel ord) till sommaren, så vad har jag för val, dessutom är det kul när man väl kommit igång. Så idag åker dom på, mina sköna joggingskor. Får se om man ska pressa sig själv tills jag spricker, eller om jag ska öppna lugnt. För jag vet att jag inte kan öppna lugnt. Av någon anledning måste jag springa tills jag inte kan andas eller att benen gör så ont att jag knappt kan gå. haha.
Det va rätt fint när granntanten va ute på balkongen och rökte, hon ser mig komma joggandes, stannar vid trappen.
Jag får ta tag i räcket och hänga på det medans jag tog steg för steg för att låren krampade. Hon log en aning medans jag flämtade "hej" och gick in o la mig på golvet. Men den där känslan att vara helt paj är underbar. Och träningsvärk är skönt. Så det blir nog att halta till jobbet imorn. För nu är det dags att känna sig sund igen. Äta knäckebröd och dricka citronvatten. I och för sig har jag inte fuskat allt för mycket. Men man känner nog att det var ett par månader sen man sprang sist..
Sen såg jag förståss att iphone har en gullig liten app som gör att man ser hur långt man springer och kalorier man bränner, helt onödig. Men... ack så sucktande :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha jag har en stegräknare någonstans här hemma, spring en runda åt mig med;)<3

2010-03-29 @ 15:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0