Renew.

Vad världen kan krympa. Av bara några ord är min livsordning omställd. Det som var sant förut, är tydligen falskt idag. Man sitter, och tänker. Till ingen nytta. Vart ska jag ta vägen nu? Eller ska jag bara leva och löpa linan ut? Nej, jag hoppas inte det. Men just nu, ska jag finna mig själv. Och i samma veva kanske även finna andra. Sen måste jag föda min äventyrslystna sida. Eller måste och måste.. Men den är lite hungrig. Det känns rätt, det tyckte nog den andra parten med. Verkar så i alla fall... Med tanke på en del saker.

Sen har jag funderat med. En superviktig detalj! Att nu. Måste jag verkligen hålla koll på hur mycket toapapper jag har kvar. Likadant måste jag lära mig hur de här mystiska apparaterna i köket fungerar... De skrämmer mig lite. Så oskyldigt vita, men sliter kött och grönsaker i stycken. Nejdå. Det är inget fel på burkmat.. Levde på det i ett år förut. Sen är inte all mat komplicerad, bara när man behöver blanda grejor.
I övrigt så ser mitt vardagsrum ut som rymden. Men jag får tillbaka min gamla soffa i helgen, plus ett bord. Sen har jag några idéer på tavlor. Inte riktigt bestämt motiv än. Men det blir nog något eget. Kanske till och med gräver upp min kopia av photoshop. Kan vara kul att sätta lite personlig prägel på det hela. Kan även behövas för det egna sinnestillståndet. Eftersom det är bara jag, och ibland min dotter som bor här. Och henne saknar jag till döds. Direkt hjärnan ska koppla av sätter hon sig på hornhinnan. Och där förblir hon, tills hon blir suddig av salta tårar. Men det blir väl bättre. Men jag kommer nog alltid sakna henne lika mycket mellan varven då hon inte är här.
Nu är det så att jag inte ska kräkas för mycket privatliv här, det har jag redan gjort. Så nu ska jag sova. God natt gott folk.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

vad fint du skriver om din dotter, det blir lättare med tiden, du får ju bara ta alla chanser du har, lov & semester kan du ju ha henne i flera veckor...Mat kan du lära dig finns ju kokböcker bara läsa o göra! Lätt städat utan möbler ju ;) appro på det har jag ett par rosa jag verkligen vill bli av med de är bara ivägen...kommer Nova i helgen?

2010-09-09 @ 21:11:45
Postat av: Bam

Awh. Antar att det tagit slut? Hemskt :(

2010-10-06 @ 02:49:22
URL: http://bamsbox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0